July 22 2015, 10.08 pm

Ada seseorang pernah berkata,
anak kedua dan lahir pada bulan November ni pendengar yang baik.
Eh?

Saya tak faham teori di sebalik rahsia tarikh kelahiran dan kedudukan anak ke berapa ni bagi kesan kat personaliti seseorang, tapi saya rasa benda ni betul untuk saya.

Selalunya saya akan jadi tempat menadah telinga bagi mereka yang mahu meluahkan rasa.
Rasa benci. Rasa suka. Rasa sedih.
Rasa nak resign. Rasa nak kahwin. Rasa nak tikam bos dengan cordless screwdriver.

Ada beberapa orang rakan yang sangat suka bercerita tentang kisah mereka kepada saya, walaupun respon saya selalunya satu dua patah perkataan.
'Hu,,... Ye la...'
"Oh?"
"Lepas tu?"
yang kadang-kadang diselang-selikan dengan mimik muka bersahaja, senyum, ketawa.


Saya ni agak simple je orangnya. Bercakap bila perlu je. Selalunya saya diam.

Dari segi komunikasi, memang saya lemah. Saya tak pandai nak lawan balik apa yang orag cakap.
Tapi bila diorang bercerita kat saya, separuh masalah tu selesai sendiri.
Dari sinilah saya mula dapat kawan dengan beberapa orang kat tempat baru.

Actually, saya memang tak ramai kawan kat alam realitinya.
Mungkin ada beberapa kerat yang boleh panggil kawan, tapi tak dapat dilabelkan as a bestfriend.
But I do enjoy when they're round.

Seronok la jugak bila ada kawan ni.

~nc~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...