July 16 2015, 9.07 pm

Selain bertarikh 1 Syawal 1436 H, tarikh 17 Julai 2015 juga sebenarnya genap lima tahun pemergian arwah abah pada tahun 2010 dulu.

Yang juga sebenarnya Syawal keenam kami tanpa arwah abah.

Sekejap je lima tahun dah berlalu. Saya pun makin hari makin tua. Makin besar tanggungjawab kat family.

Raya ni jugak ialah raya kedua kami di rumah baru ni sejak pindah pada 30 November 2013.

Hadiah raya tahun ni - Perodua Myvi 1.3 Premium X Auto Metallic (Silver).

Tahun ni lupa nak beli tripod baru (lagi) untuk Nikon D3100.

Saya masih tak tahu warna baju raya saya. Semua urusan raya, saya serah kat mak saya. Beliau yang tempahkan, beliau yang pilih kain, beliau yang bayar. Terima kasih mama. I love you.

Cuti kerja start hari ni (Khamis 16 Julai) sampai Isnin depan (20 Julai).

Masih meninjau-ninjau peluang untuk lompat kerja. Ada siapa-siapa ada jawatan kosong? Executive Engineer dan ke atas ye. Production Engineer boleh. Electrical Engineer boleh. Mechanical Engineer pun boleh. Chemical Engineer, tamau. Dah serik dah kerja dengan chemical ni. Hari-hari dah hirup bau Ammonia, Chlorine, Calcium Nirate, etc. Ekceli, saya minat nak belajar pasal motor, generator, mechanical components, telecommunication, etc.

Raya kali ni, preparation macam apa je. Biskut raya pun tak buat. Semuanya beli sendiri. Semua orang pun bizi je kat rumah ni. Keluar kerja lepas subuh, balik kerja sebelum Maghrib. Darab 29 hari. Tau-tau je esok raya. Sampul duit raya pun tak beli lagi ni. Hahaha.

Tu je kot.
Assalamualaikum.

~nc~


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...