Saban hari saya melalui kehidupan tanpa suara.
Tengok orang lain, boleh tersenyum je.
Saya ketawa dalam sunyi.

Sedih?
Tak. Tak sedih.
Kalau nak diikutkan, jarang pun saya bercakap.
Jarang berkomunikasi dengan orang lain.

Bila dah tak bersuara, rasa hidup ni sunyi sangat.
Tak dapat bercakap dengan orang.
Sebab kita dah takde pilihan lain.

Hari ni juga sepatutnya saya berpuasa sunat (hari Khamis) seperti biasa.
Tapi asyik batuk je.
Kena telan jugak ubat batuk.
Alih2 tumbang atas kati seawal 10 pagi.

Satu tin minuman sejuk tu dah cukup untuk ubah corak kehidupan selama seminggu.

Sayangilah suara selagi mampu bersuara. =)
Dan sila berpantang kalau tak tahan sejuk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...