"Pak Lang mane?" tanya saya.

"(Cakap style Penang)Dia takda. Dia keluar sejak petang tadi.." kata Zufar.

Saya nak hantar video rakaman Pak Lang sewaktu beliau berucap semalam.

Beberapa minit kemudian..

Pintu dibuka tanpa diketuk.

"Zufar, Ashraf, jom gi bilik sebelah. RFC!" jerit abang Izmar.

Saya tersenyum.

"Jom, Zufar!"



Saya pergi bilik sebelah, terdengar ngauman singa dan harimau.

Pak Lang duduk bertentangan dengan abang Wafi.

Dan mereka sedang bertikam lidah sekuat-kuatnya.
Saya merakam hampir kesemua babak "lakonan" tersebut.
(Video selama 1 minit 46 saat.)
Gaduh pasal ape ni?
Kalau x salah, diorang citer pasal kahwin. (Hahaha.)



Pak Lang:
Tapi aku ngaku kate yang aku tak mau kahwin dulu!

Wafi:
Ah.. Ok, jadi hang mengaku hang.. yang hang salah mase tu?

Fahmin dan Abang Ridwan beli ais kat K9. Sebab tu tiada dalam gambar.
Selesai sesi perdebatan, kami pun melantak dengan "rakusnya" (bahasa Encik Faruqi).


Saya tak ingat siapa yang berkata, tapi ayatnya lebih kurang camni..
"Yang ni untuk cik min, satu lagi dah bagi kat cik mat.."

Kami terdiam. Mata masing-masing pandang Pak Lang.
Dan kami pun ketawa sekuat-kuatnya.

"Oh.. Belanja cik mat yer..."
Saya masih tersenyum.

Malam tu jugak saya upload gambar kat FB.
Ternampak Cik Nafisah tengah online untuk IM.
Status beliau tertulis : ".. cik min belanja cik mat.."
Saya ketawa sorang2.

Terima kasih sahabat-sahabat kesayanganku..

15 Januari 2011, selepas Isyak, S05 - bilik abang Wafi dan abang Izmar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...