May 27 2020, 12.09 am

This is my mum's kampung.
Kampung Bukit Kapar, Klang, Selangor.
Kampung ni memang penuh dengan bukit.







Yang bestnya, pagi-pagi buta penuh dengan embun dan kabus.

Mungkin penduduk tempatan rasa "Alah.. Benda biasa je ni.."

Saya yang tak membesar kat kampung ni pun bangga sangat ada kampung cantik macam ni.

Rumah baru saya pun selang beberapa ekar je dari sini. Tak sabar nak tinggal kat sini.

Oh, lupa nak bagitahu. 10 minit berjalan kaki dari rumah saya, kita akan jumpa ini.

Cendol Pulut Sebaya

Pernah dengar gerai Cendol Pulut Sebaya? Cuba tengok drama Kampung People. Sinilah tempat Lailer dan Jekfer selalu dating makan 'shendols puluts'. Juga tempat Lailer mintak Kak Lims (Kak Limah) jual Kek Pandan dia. Kadang-kadang Badrul Bisu pun ada jugak kat sini sambil tengok drama budak berdua ni.

Terus je jalan ni, dan lorong rumah kampung saya ada kat sebelah kiri.

Jalan Sebaya

Kariah Sebaya

Lorong ke rumah kampung saya.

Okay tu je nak cerita. Ada lagi tempat-tempat menarik yang jadi latar tempat cerita Kampung People. Antaranya pondok/gazebo tempat Lailer & Jekfer lepak, gelanggang futsal, rumah yang Kampung People tu sewa, warung-warung yang diorang pergi, sekolah Yummy, dan macam-macam lagi. Kalau rajin nanti saya ambil gambar tempat-tempat ni.

Harap sangat ada Kampung People musim kedua.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...