23 September 2013, 12.50 am

"Jangan jadi macam akak. Suami akak dah tinggalkan akak selama-lamanya. Masa tu barulah akak sedar, kenapa Allah tu jadikan manusia ni berpasang-pasangan"

"Tapi kak, saya.. Saya terluka sangat ni kak"

"Luka tu kita boleh rawat. Kecuali mati. Jangan biarkan luka tu makan diri Syaf. Sekarang ni macam ni la Syaf. Syaf jangan terlalu memikirkan sangat. Sekarang ni kita fikir untuk jangka masa yang panjang. Kita janganlah tengok apa yang ada kat depan mata kita."

~ Sebenarnya, Saya Isteri Dia! episod 12



Seriously, episod ni la yang buat mata saya basah. Rasa sedih sangat bila masing-masing (Firash & Syaf) salah faham pasal kes fitnah tu. Dan bila tengok Firash menangis, lagilah saya tak tahan nak meraung. Bukan senang nak runtuhkan ego seorang lelaki.

Dan entah kenapa, saya mula gila tengok drama ni minggu lepas. Saya bukan minat sangat pun drama Melayu sebelum ni (kecuali Nora Elena. Yang tu memang best.) Masa bersiaran kat slot Zehrah TV3 tu tak sempat tengok sebab duduk UTM, dan tak de tv. Nak mendownload drama pun internet kat UTM pun slow sangat, sampai jadi malas. Nak mencari wifi pun dah satu hal. So, bila Kampung Girl mula ganti SSID, saya pun makin rajin bukak tv tengok drama Melayu. Yang best je la. Banyak je drama Melayu tak best. Lepas habis je tengok drama ni, baru saya faham kenapa penonton cerita ni boleh mencecah sampai 11 juta orang.

Congrats tu penulis novel, Zura Asyfar sebab tulis cerita ni sampai tahap bestseller. Saya ada baca sikit, tapi tak habis-habis. Novel tu sangat-sangat tebal. Saya habiskan dramanya dulu sebelum mula baca balik novelnya, sebab tak sabar nak tau ending dia. Cuma ada sikit perbezaan la versi novel dengan drama. Overall, saya suka cerita ni.

Until then, Assalamualaikum.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...