12th June 2013, 12.12 pm

Dah boleh bernafas balik. Haila..
Dah lebih sebulan kot tercungap-cungap nak sedut udara.
Sebab SEMUA exam dah habis kat UTM.
I mean, no more exam for me.
Officially dah habis exam, tapi belum habis degree.
Sebab tak hantar tesis lagi. Dan ada assignment yang belum hantar (haha).
Lecturer saya memang baik la.
Nak hantar assignment pun katanya before 18 Jun - which is after exam.
Sebab dia nak key in maklumat lepas tarikh tu.
Dan kami pun boleh fokus kat exam 100%.

Dan pasal tesis tu, actually, my final project tu tak jadi.
Yes, memang tak jadi time demonstration.
And my grade will with C+.
Bukan gred yang saya risaukan.
Sebab saya fokus nak lulus je.
Tapi lepas sikit-sikit penambahbaikan, dapat jugak dua output.
It's better have something than nothing, kan?
Sebab ada la jugak isi nak cerita for Result and Discussion.

But I'm glad la semua ni dah nak habis. Dah penat pun dengan dunia akademik.
Tak merancang langsung nak sambung master.
Sebab nak jadi engineer takyah ambik master pun.
Kecuali kalau nak jadi engineer lepas tu lecturer la.

Anyway, tolong doakan saya habiskan semua ni cepat-cepat.
 Tak sabar-sabar nak balik kampung.
Oh, Ramadan pun dah dekat, kan?
Boleh buka puasa dengan family kali ni.
Tahun lepas saya buka puasa sorang-sorang kat rumah baru time LI.
Sunyi gila. Memang sayu la..

Dan cakap pasal LI.. My adik-adik Tahun Tiga tu start LI Isnin lepas.
Saya sangat-sangat sebak bila last jumpa one of them kat Arked K9.
Dia beli ayam penyet. Kami peluk kat tengah orang ramai.
(Dia sama jantina dengan saya la.)

Dalam on the way balik bilik tu, saya tak boleh berhenti menangis.
Sebab kami pun tau, tu la kali terakhir kami jumpa kat UTM.
Time konvo nanti pun (entah boleh datang atau tak) memang bizi dengan family.
So, nak jumpa diorang pun konfem susah. Entahlah.

And I guess perpisahan tu memang selalu berlaku.
Saya datang UTM pun dalam keadaan saya sedar yang saya takkan ada kat sini sampai bila-bila.

So, buat adik-adik tersayang, just in case la kita tak dapat bersua muka lagi,
I love all of you.
Take care.
Assalamualaikum.

12062013:1231:end

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...