28 June 2013, 12.08 am

Malam itu, sebaik saja login akaun Blogger,

*mini heart attack*

Pageviews increases exponentionally.
(Okay, tipu, Bukan expontionally, tapi SKYROCKET!)

Then I clicked at my blog's name: Memori Ilusi.

*Mata terkebil-kebil*

Yes, it is. Memang naik mendadak pageviews hari ni.
About 300 viewers in less than 10 minutes!

Ngee...

 I clicked at Stats.

There. That's the answer.
Anthem.
Blog post ni la yang naikkan trafik blog ni.
Seingat saya la, ada 79 viewers je sejak saya post.
(dah lebih kurang  2 bulan sejak saya tulis post tu)
Tapi sampai 300 orang dalam 10 minit?
Pft.. Blogger silap catit nombor kot...

Unless... There's only one logical reason..

Takkanlah..

*Dup dap dup dap*

Dan sebaik saja login Facebook..
Facebook post yang pertama muncul ialah..


source: here

*Jatuh rahang*

Hlovate is promoting MY BLOG?

Subhanallah!

Agak-agak berapa ramai yang baca eh?

Saya pun jenguk balik Blogger..
Setiap 5 minit saya tekan F5 (refresh)

Selepas 40 minit, adalah dalam 1200 viewers.
Lepas 4 jam, ada lebih 2000 viewers.
Lepas 24 jam, 3100++ viewers.
Lepas 48 jam, lagi sikit nak sampai 4000 viewers.
Sekaligus menjadikan blog post ni la paling tinggi sejak saya menulis dalam blog ni.

Followers: 79 jadi 118 orang
Like: '2 people like this' bertukar jadi '3 227 people like this'
Shoutbox pun tiba-tiba meriah. Sebelum ni membisu je.
Yang tinggalkan comment pun bertambah-tambah.

Apa yang saya tulis dalam review Anthem, takde apa pun sebenarnya.
Sekadar nak berkongsi apa yang terlintas dalam kepala, dan ajak lagi ramai untuk membaca.
Tak sangkalah pulak Hlovate tu sendiri antara pembacanya.
Dan lagilah terharu Hlovate tu sendiri taip ayat-ayat tu sepatah demi sepatah.
(Saya 'disable'kan fungsi 'right-click' untuk mengelakkan orang lain copy paste apa yang saya tulis kat blog.)

*****

Dear Hlovate,

If you happened to read this someday,
I just wana say,
you inspires me a lot.
I mean, A LOT.

Dan saya tak rasa sayalah 'seorang' saja faham apa yang cuba disampaikan.
Mungkin sebab saya melihat Dash itu ialah sebagai diri dan masa silam saya,
dan terpanggil untuk menulis apa yang saya rasa.
untuk berkongsi bersama Dash yang lain.
agar proses 'pendaniaan' itu berterusan selamanya
moga kekal dengan dzatiyah, mujahadah dan istiqamah yang tak terhingga
bersama mereka yang sudi menerima kita seadanya
agar yang di langit menerima kita semuanya
insya-Allah.

Mari jadi adamantium :)

Everybody has a past,
Everybody lives a present
And everybody deserves a future.

'Daie itu bukanlah hebat berkata-kata,
tetapi yang dapat menyentuh jiwa manusia untuk kepada-Nya.

You're welcome, Hlovate.
May Allah bless you too.

*angkat kening double-jerk*

5 comments:

Haha yes and i know this blog through Hlovate . btw your belog so nice :')

yup....i oso get this blog from Hlovate...n straight be yr follower..

sy pun sama mcm dorang...

...suka bc u punya cerita...santai saja...ala2 tulisan hlovate :)

another die-hard-fans here.. oppss..

jumpa blog ni thru hlovate..
suka review pasal anthem tu =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...