6 April 2013, 10.28 pm

i

"Naik bas dari sana pukul berapa?"
"As balik ESOK la. 4.30 petang."

Dah hantar mesej minggu lepas.
kata balik hari Ahad.
tapi hari ni masih hari Sabtu.

Kesian si ibu menanti kepulangan anak tercinta. T_T


ii

Pagi

"Malam ni, nak habiskan novel Fatimah Syarha.
Ada 700++ muka lagi."


Tengah hari

"Esok kita buat presentation ye! Pukul 9!"

Alahai.. Baru nak rehat malam ni..


iii

"Nak sewa kamera boleh?"

S E W A ! ! !

"Boleh je!!!! (Asalkan duit masuk!!)"

^^

Beberapa hari kemudian...

"Sorry ye.. Lupa nak bawak ke UTM tadi. Balik bila ye?"
"Eh.. takpe takpe.. Saya balik Ahad.."

Memang dah takdir balik lambat. Allah sebaik-baik perancang.

"Ok la. Abang bagi Sabtu ye."

Hari Sabtu

"Berapa ye?"
"Tak kisah pun..."

Tangannya membuka zip beg dan not ringgit Malaysia dihulur.

"WHOA!!!!!!"

Dua hari je pun. Tapi sewa macam satu sem.
Tak kisah. Orang dah bagi, jangan complain "Apesal banyak sangat"
Bersyukur kepada Yang Maha Memberi, bukan yang memberi.
Dan tolong jangan mengungkit mintak dipangkah.

Anyway, merasa jugaklah Nikon D3100 ni travel oversea.

iv

"Dah agak dah mesti balik esok ni. Ada kelas kan pagi Jumaat."
"Tu lah. Ingat nak ponteng. Kalau tak, malam ni aku dah takde kat bilik."
"Saya dah habis kuliah hari ni. Kalau tak sebab kelas Sabtu Ahad, petang tadi dah cabut."

"Ingat nak stay je kat UTM. Tiket dah beli, tapi tak tau nak balikm ke tak. Nak buat PSM"
"Balik je. Takdenya cuti nak masuk makmal"

Betul jugak.

"Jumpa dua minggu lagi!"

Saya menyusur koridor gelap.
Dan berbisik perlahan,
"InsyaAllah"

v

I need to see you next week, on weekdays.
In KL.
Urgent + Important.
~nc~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...