January 28 2020, 12.49 pm

Rumah abang saya kena pecah minggu lepas. Yes, rumah kami yang tengah buat tu. Yang ajaibnya, takde apa-apa yang hilang. Mungkin pencuri tu tak sempat nak ambik barang-barang tu.




Disebabkan tempat saya kerja tu dekat je dengan rumah baru kami, so saya la yang sampai dulu ke tempat kejadian.

Gril je kena kopak. Pintu okay je. Waktu bukak pintu depan, peti ais dengan 2 kotak plastik tersusun depan pintu. Pencuri tu cuba nak angkut la benda-benda ni, tapi mungkin dia sorang je, so tak larat la nak angkat.

Tak lama lepas tu, mak dengan abang saya pun sampai. Kami mangga rumah tu.

Sebenarnya, rumah ni belum ada elektrik pun. Abang saya letak barang dia dari rumah sewa, tapi tak duduk sini pun lagi. Takde barang elektronik yang berharga pun kat dalam rumah tu. Kesian pencuri tu. Penat-penat kopak gril, last sekali tak dapat apa-apa. Kahkahkah.

Bahagian tanah berbukit dah diratakan. Ada budget nanti nak tanam rumput. Ada budget lagi nak tanam sayur kat situ. Ada extra budget lagi nak buat English garden kat keliling rumah.











0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...