November 23 2019, 9.48 pm

Happy birthday to me! Dah 29 tahun dah hidup kat atas muka bumi ni. Tahun depan masuk 3 series. Haha.

Anyway, birthday kali ni berbeza sikit dengan tahun lepas, sebab saya habiskan hampir separuh hari kat hospital. Saya takde sakit apa pun. Tapi adik perempuan saya baru buat pembedahan semalam. Ni sebenarnya pengalaman pertama saya habiskan banyak masa kat wad.





Adik saya dah lama sakit sebenarnya. Ada beberapa kali jumpa doktor sakit puan, doktor hospital kerajaan, macam-macam la. Tapi tak sembuh-sembuh. Kami pun ke Hospital Colombia Asia as a last resort. Terkejutnya kami bila dapat tahu adik saya ada ketumbuhan. Patutlah setiap kali period, adik saya sakit teruk sangat. Macam separuh maut je tengok dia.

Kebetulan pulak adik saya tengah puasa. Asalnya puasa untuk check darah je. Rupa-rupanya sampai kena bedah. Tapi disebabkan dia dah puasa, bolehlah terus buat pembedahan.

Saya waktu tu tengah kerja. Ada benda saya kena buat kat tempat kerja, sebab dah lama plan nak buat tarih tu. Saya agak terkilan la saya takde dengan family saya waktu adik saya dibedah. So, saya melawat adik saya hari ni la. Dan tengah hari tu dah boleh discharge.

Anyway, umur 29 tahun ni, saya rasa antara November 2018 hingga November 2019 ni, takde satu pun daripada senarai bucket list saya tercapai. Haha. Saya ada satu senarai panjang sebenarnya, dan ada benda-benda yang saya nak dah tercapai. Cuma tahun ni belum lagi la.

Tapi yang seronoknya, tahun ni saya dapat buat simpanan cukup untuk 5 bulan gaji. Woohoo! Tinggal lagi sikit je nak cukupkan target saya sebelum start melabur saham.

Anyway, I hope and I wish I achieved my targets fr the upcoming days and getting a brighter year next year.

~Natural Cure, 29.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...