August 19 2019, 7.47 am

Minggu ni kami dapat surat kenaikan gaji. Ada yang kerja kuat tapi kenaikan sikit. Ada yang kuat mengular tapi naik tinggi.




Ada beberapa 'penemuan' yang saya dengar. Yang paling utama ialah:

Increment is not really about your achievement based on given KPI, but based on colour of your skin. True story. You can read further in "The Colour of Inequality: Ethnicity, Class, Income and Wealth in Malaysia" by Muhammed Abdul Khalid.

*****

Saya ada menonton dokumentari/travelog "The Streets Tanah Airku" tentang Ipoh. Dan Qi Razali ada pergi Muzium Yasmin Ahmad. Malam tu saya mimpi tentang filem-filem arwah. Saya pun tergerak untuk menonton filem Muallaf. It is a very good story. Cerita tentang agama tapi bukan kisah ustaz ustazah. Saya pun tengok cerita tu sambil bukak Al-Quran. Berapa ramai yang baca al-Quran tapi tak ramai yang faham isinya.














0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...