December 28 2015,  12.17 am

Tarikh 22 Disember 2015 mencatatkan sejarah baru untuk blog ni.
Post bertajuk Anthem yang saya tulis tu telah dibaca sebanyak 7 000 kali sejak mula disiarkan di sini.



Terima kasih kepada blogger-blogger yang letak link ke blog ni kat blog korang, followers, mereka yang tinggalkan nota di shoutbox, yang rajin tinggalkan komen, yang like dan share di facebook sampai viral, dan semua pembaca.

And of course, thank you, Hlovate.





Jun 2013.
Waktu ni la post tu jadi viral. Memang ramai gila yang berkunjung kat blog ni. 

Saya takde apa rahsia la nak kongsi dengan pembaca. Gaya penulisan saya pun taklah bagus macam Hlovate tu. Cuma pernah terbaca tentang satu review novel Salju Sakinah daripada seorang pembaca, yang meyebut beberapa kelemahan dalam novel tu. Dan penulisnya, Zaid Akhtar berbesar hati untuk menerima komen sedemikian. Sebab bagi beliau, novel bukan saja perlukan pujian, tapi kritikan. Sesuatu yang diluah daripada hati. Saya juga pernah ikut kursus Penulisan Kreatif masa kat UTM dulu. Tiap-tiap minggu, assignment-nya serupa je. Baca sajak, dan tulis huraian. Dan tulis tentang kritikan. Maybe dari sini la saya dah terbiasa menulis (dan perah kepala) tentang hasil karya seseorang.

Itulah yang berlaku dalam post bertajuk 'Anthem'. Sesuatu yang ditulis dari hati. Dari mata saya, benda ni biasa. Tak sangka pulak sambutannya jadi sangat luar biasa.

Sesungguhnya, bahasa hati itu mampu untuk menyentuh hati yang lain. InsyaAllah.

Terima kasih semua.
May Allah bless.

*angkat kening double-jerk*

~nc~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...