22 November 2011
Lepas Asar

"Eh, Nat, hang tengah online ka?", tanya Zufar.

"A'ah"

"Jap jap jap....."

Laju jer Zufar Zooster bersila di lantai, duduk betul-betul di kanan saya.

"Tunjuk gambar KRU yang hang upload tadi... Aku nak tag orang.."



"Siape ? Kawan hang?" tanya Fahmin, atau nama Facebooknya, Daging Gerbea.

"Jap la.. Nanti aku tunjuk..."

Saya terdiam dari tadi.

Gambar KRU pun muncul.
Tangan Zufar yang memegang tetikus dihalakan ke muka "seseorang" untuk di"tag".

Dan....

"Eh, nape nak tag dia?" saya dah mula kehairanan.
Saya kenal muka "seseorang" itu.
Tak perlulah tag, kan?

Beliau menaip sesuatu di papan kekunci:
"Da..."
"Ni hah.. aku nak tag Daging Gerbea kat muka "seseorang""

"WEIII!!!!!" jerit Fahmin.
Ditolaknya Zufar ke tepi.
Saya ketawa.
Di skrin masih tertulis "Da.." di kawasan yang ditag.

"Biar aku tuliskan" jawab saya sambil ketawa.
"WEIII!!!!" laju je Fahmin tolak saya ke tepi.

Saya dan Zufar pun tergelak sekuat-kuatnya.
Bising bukan main bilik tu. Macam stadium orkestra.

"Woi!! Diamlah woi!!" Pak Lang terjaga dari tidur disebabkan keriuhan kami.
Ah, tak kira! Nak ketawa kuat-kuatn jugak!

Zufar pun pantas menaip di papan kekunci laptop saya, dan....

Sebuah nama yang lengkap pun ditag di muka "seseorang"

Ketawa pecah lagi.

Fahmin dah kecut perut.


Nanti sekejap.
Tu nama sape?

Wan Darimi!
Alamak!! Tersilap tag.
Nak taip Daging Gerbea, tapi terpilih Wan Darimi!
Habislah kalau dia nampak semua ni!
Konfem dia bengang gila kalau nampak kami tag beliau kat muka "seseorang"

Suasana yang seronok tiba-tiba bertukar kecoh.
Kelam-kabut.

"Wei!! Cepat remove tag ni!!"

Punyalah ketakutan.
Dan berjaya jugak diremove.

Petang yang penuh dengan gelak ketawa.

Kalau saya kata "seseorang", tentulah saya tidak merujuk kepada lelaki, kan?
Tak nak bagitau sape. Lalala.
=)

Semua ni sekadar gurauan. Mintak sape2 jangan terasa hati yer...

Sekadar coretan kosong. Terkenangkan peristiwa waktu itu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...