May 31 2016, 9.28 pm
Tahun ni tak pergi Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur. Sebab?
1. Bukan kat PWTC, tapi kat MAEPS, Serdang. Takde komuter yang membolehkan pengunjung jalan kaki beberapa kilometer ke tapak pameran. Ada shuttle bus, but I don't think people love it anyway. Daripada luahan pengunjung yang ditulis kat facebook pun rata-ratanya negatif. Ada bas pun pukul 6 petang dah tamat perkhidmatan. Kesian pengunjung kena angkut buku dalam plastik seberat-beratnya sampai koyak plastik tu. Lagi best bila hujan. Habis basah buku-buku tu. Kesian diorang. The worst PBAKL ever.
2. Takde buku baru Hlovate. Takde Hlovatinta III. No Hlovate-ish things/gift there. Tak nampak sebab kenapa kena pergi sana.
3. Bioskop/ pawagam/ panggung wayang tengah tayangkan cerita Ada Apa Dengan Cinta 2, so.. Ehehe. Cari alasan tak nak pergi PBAKL sebenarnya. Wei, best la cerita AADC 2 tu. And at the same time ada keluar filem Captain America: Civil War. Tapi saya belum tengok lagi. Tunggu DVD je la.
Okay, post kali ni bukan nak cerita pasal PBAKL, tapi benda lain.
Followers
CBox
Total Pageviews
Blog Archive
My Blog List I
-
Sitara/Fatima3 days ago
-
-
Mohon Cinta2 weeks ago
-
Hari yang tak best4 months ago
-
Salam 1 Ramadhan6 years ago
-
sesekali menjenguk blog8 years ago
-
-
Dua hari sebelum menginjak 63 tahun9 years ago
-
-
Berpindah10 years ago
-
Update MASRECA 1910 years ago
-
Bercuti ke Guilin, China (Silver Cave)10 years ago
-
-
Part 410 years ago
-
Pesanan Tuhan kepada pembawa fitnah10 years ago
-
When I’m Dancing - Meghan Trainor10 years ago
-
Laa Tahzan :')11 years ago
-
Lelong Sampul Duit Raya JDT murah11 years ago
-
Mitsaqan Ghalizah11 years ago
-
-
Wordless Wednesday11 years ago
-
-
HABBATUS SAUDA DAN KHASIATNYA11 years ago
-
-
-
-
memandang ke langit yang luas12 years ago
-
:: it's our 7months ::12 years ago
-
-
Benarkah Ku Merinduimu?13 years ago
-
-
Jom Follow-Mollow??13 years ago
-
mandi13 years ago
-
I'm Backk....13 years ago
-
-
Insulation Resistance Test14 years ago
-
-Bila Nikmat Tidak Kita Syukuri-14 years ago
-
-
-
-
kembali14 years ago
-
-
Mula atau Duka~14 years ago
-
ok! harini aku sgt rajin..15 years ago
-
HARAPAN SI WAJAH TUA15 years ago
-
ALEESYIA15 years ago
-
GIANT UTM MOUNTAINBIKE QUEST 201115 years ago
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Feedjit
March 23 2016, 1.04 am
Post pertama untuk bulan ni. Bukan malas menulis, tapi projek yang saya usahakan dan mengambil masa agak lama untuk disiarkan kat sini. So, saya hold dulu projek tu sebab tak siap lagi. Projek ni berbentuk ilmiah, dan perlukan rujukan yang sangat teliti. Membaca tu satu hal, nak menulis lagi satu hal lain. That's why blog ni sunyi bulan ni.
Anyway, Ahad lepas saya dengan family pergi Melaka. Ziarah adik kami yang tengah belajar kat sana. Sambil tu, kami pun explore area yang kami tak pernah pergi sebelum ni.
Ini antaranya. The Shore Shopping Gallery Sky Tower. Bangunan tu ada dua main attraction - Oceanarium dan Sky Tower. Dia ada pakej la untuk tengok dua-dua bahgian ni, tapi kami pilih tengok satu part je, which is the Sky Tower. Harganya RM18 untuk dewasa, dan RM12 untuk kanak-kanak (kalau tak silap).
Tempat ni bolehlah enjoy rooftop view kat bangunan tertinggi di Melaka.Tak digalakkan untuk yang gayat, sebab kaki korang akan bergetar kalau fobia dengan ketinggian. Terletak di tingkat 43 bangunan ni. Tapi kena ambil lif di lobi di tingkat 2, dan dia akan shoot up ke tingkat 41 dalam masa yang singkat. Dari tingkat 41, korang akan naik lif ke tingkat 42. Tingkat 42 serve as the main entrance, dan boleh bayar tiket di sini. Ada photobooth juga. Lepas bayar tiket, korang akan berjalan beberapa meter lantai (yang bawahnya merupakan kaca lutsinar) dan akan naik tangga ke tingkat 43.
Ini antara gambar-gambarnya. Jangan cakap saya tak payung.
February 9 2016, 9.49 pm
Hari ni terjumpa DVD yang dah agak lama la tunggu, tapi tak sangka keluar secepat ni. Tajuknya Digimon Adventure tri. : Saikai.
Uniknya tentang movie ialah kembalinya kisah 8 Digidestinied yang asal, atau dalam istilah Melayu, "Kanak-kanak Terpilih".
Beberapa tahun berlalu sejak penamat musim pertama (dan mungkin selepas filem pertama), kanak-kanak terpilih dah masuk sekolah menengah, dan bukan kanak-kanak lagi. Selepas pintu dunia digital selama lebih setahun, ada beberapa ekor Digimon yang dapat tembus ke dunia sebenar.
'Saikai' bermaksud 'Reunion', dan filem ini mengisahkan pertemuan semula watak-watak manusia (Taichi, Yamato, Sora, Koushiro, Mimi, Joe, Takeru, Hikari) dan watak Digimon (Agumon, Gabumon, Biyomon, Tentomon, Palmon, Gomamon, Patamon, Gatomon).
Digivolution untuk filem ni berbeza dengan siri musim pertama dan nampak lebih moden. Cuma Gomamon sahaja yang tidak "digivolve" dalam filem ni.
Selain interaksi antara manusia dan Digimon, filem ni juga menekankan hubungan antara manusia yang makin renggang. Taichi juga kelihatan agak serba salah untuk bertarung bagi mengelakkan kemusnahan dunianya selepas beberapa peristiwa yang melibatkan Digimon. Dan mungkin juga bagi mengelakkan hubungan dirinya bersama kawan-kawannya yang semakin retak.
Ada kebarangkalian Taichi akan menjadi jahat pada filem akan datang. Saya beranggapan mungkinakan ada MetalGreymon warna biru, atau yang lebih dahsyat, BlackWarGreymon. Tapi ni cuma spekulasi je la. Mungkinkah ada Veemon, Hawkmon dan Armadillomon untuk filem seterusnya?
Omegamon/Omnimon muncul di penghujung filem ni, yang mana ia adalah gabungan WarGreymon & MetalGarurumon. "Final Boss" untuk filem ni ialah Alphaman, salah satu Royal Knights hasil evolusi Dorumon, dan ia cuba membunuh Meicoomon, sejenis Digimon baru. Apa kaitan antara Meicoomon dan Alphaman, sehingga memaksa Alphamon untuk membunuh Meicoomon?
Nantikan filem Digimon Adventure tri akan datang.
~nc~