December 10 2016, 9.47 pm

So Final Fantasy XV was released last week, (after 10 years of Production, and changing the title from Final Fantasy Versus XIII to Final Fantasy XV).

Saya pun jenguk ke kedai rasmi Sony. Check satu demi game yang ada kat dinding tu. Ada rupanya. Saya pun terus beli. RM289 je. (And obviously saya dah menabung awal-awal sejak beberapa bulan lepas). Dapat pegang dalam genggaman pun dah bangga gila kut. Peminat setia Final Fantasy je faham perasaan ni.



Dan bila sampai rumah, saya pun unwrap Blu-ray Disc tu. Satu benda yang saya tak tahu, rupa-rupanya saya 'terbeli' Day One Edition! WHOA!

But this one is a lil' bit different, y'know? Sebab kalau baca kat online, Day One Edition is supposedly come with a certain number of DLC. Tapi apa yang saya dapat, jauh lebih baik daripada apa yang diorang tawarkan. Saya pun ternganga je la.

Okay, mari cerita apa yang diorang bagi.

DAY ONE EDITION BONUS

Weapon: Masamune (FFXV)
(Yang saya faham, Day One Edition memang ada benda ni. Tapi kat cover depan tak tulis pun Day One Edition. Saya tak tau pun saya akan dapat pedang ni.)

Dan ada satu lagi kertas bertulis:

RANDOM BONUS

"Gae Bolg/FINAL FANTASY XIV Model" Bonus Pack
Weapon: Gae Bolg (FFXIV)
Item: Travel Pack

"Mage Mashers/FINAL FANTASY IX Model" Bonus Pack
Weapon: Mage Mashers (FFIX)
Item: Camera Kit

"Blazefire Saber/FINAL FANTASY XIII Model" Bonus Pack
Weapon: Blazfire Saber :(FFXIII)
Item Gourmand Set

"Cindymobile" Bonus Pack
Recolour: Cindymobile
Item: Travel Pack

"Gold Chocobo" Bonus Pack
Recolour: Gold Chocobo
Item: Camera Kit

Tapi untuk randombonus ni, boleh pilih satu bonus pack je.

So, macam mana pulak Day One Edition boleh ada Random Bonus ni?
Teori saya, mungkin Disc yang saya beli ni sebenarnya PRE-ORDER. Walaupun saya tak beli pre-order. Dan kalau beli pre-order, maknanya kena beli online (macam tempah awal la). Maybe kedai ni pun beli pre-order, lepas jual kepada pengguna. But in the end, Pre-Order ni pun ada dalam display kat dinding tu. Ajaib kan?

Lastly, ada satu lagi kejutan yang diorang tak mention masa game ni keluar.
Saya ada postcard yang ada tandatangan staff yang buat game ni. Penuh gila poskad ni dengan signature diorang. Ada juga ayattertulis 'THANK YOU FOR YOUR SUPPORT".

Teringat kat satu petikan dalam filem Kingsglaive: Final Fantasy XV, satu quote yang disebut oleh Lunafreya Nox Fleuret,

"True power is not something that is found by those who seek it.It is something that comes to those who deserve it"

Enjoy the game!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...