February 3 2016, 7.17 pm

Those days, when I was a UTM student....

Tak pernah repeat apa-apa subject. Huish, terer gila! Yeah. Sekali ambik dan terus lulus. Lulus je la. Bukannya dean list pun. Yang penting, jimat duit. Sebab nak ulang pun pakai duit. Ada senior tercengang macam mana saya boleh pass banyak killer subject. Rahsia saya - study je la. Ada masa lapang, study. Masa sibuk, study. Saya tak langgan broadband pun. Bilik pulak takde wifi walaupun tiap-tiap sem bayar untuk perkhidmatan. Tak tau la ke mana duit yang kami bayar tu. So, bila takde internet, kerja saya cuma study je la. Indeed, walaupun gred tak tinggi mana, saya selalunya jadi bahan rujukan student lain, including the 3 amois dalam kelas tu. Kalau saya tak dapat jawab, baru kami jumpa lecturer.

Maybe satu-satunya student yang tak pernah kena saman. Woah! Yeah, sebab saya berkelakuan baik. Takde la. Saya tak bawak kenderaan kat UTM. Yang rajin bawak motor ke hulu ke hilir selalu dapat surat cinta daripada Pak Guard, Mak Guard dan Cik Guard. Budak-budak laki suka betul dapat surat cinta daripada Cik Guard. Siapa tak nak pucuk muda, kan?

Selain study, saya pun buat benda lain la jugak. Macam tengok movie. Korea tak layan sangat. Tapi suka tengok siri Jepun macam Mr Brain, Galileo dan Liar Game. Anime, pun tak berapa tengok. Tak minat sangat Naruto. Tapi kartun yang saya suka, Avatar: The Last Airbender/The Legend of Aang. Ada 3 musim semuanya. Lepas tu kumpul The Legend of Korra, tapi kumpul sampai 2 musim je. Filem Ketika Cinta Bertasbih 1 & 2 antara yang hot la masa saya Tahun 1.

Videogame, macam biasalah.  Need for Speed Most Wanted. Pokemon (Diamond, Platinum, HeartGold, White). Digimon World DS, Dawn, Dusk, Championship. Final Fantasy X, XII, Revenant Wings. Dota tak pernah main. Not a fan. Banyak betul main game. Patut la tak keluar bilik.

Waktu beli makanan time cuti: 11 pagi dan 5.30 petang. Jalan kaki pergi Arked K9 dari KTC. Even pergi FKE pun jalan kaki. Ada yang kata kaki saya mesti fit gila. Entah. Bagi saya, itulah senaman saya.

Suka fotografi. Pergi mana-mana mesti bawak DSLR. Kadang-kadang senior yang dah grad ajak saya join kem diorang, mintak ambikkan gambar. Kadang-kadang saya ambik gambar untuk kelab. Tapi memang nampak kelab tu hidup dan penuh dengan aktiviti. Ada dua kali join kursus fotografi. Nak dapat sijil je. Basic dia dah lama saya tahu. Tapi sejak keluar UTM, saya tak guna sangat pun DSLR tu. Entah mana hilangnya semangat tu.

Tu je kut nak kongsi.
Assalamualaikum.

~nc~

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...