January 10 2015, 4.16 pm

"Macam mana dengan tiga orang tu kalau saya pergi?"

"Well, you should think about yourself. You have your own thing, they'll have theirs."

Jujur saya cakap, kalau saya blah dari situ, memang saya selfish. And of course akan terbeban dengan rasa bersalah. Bersalah dengan boss yang ambil bekerja. Bersalah dengan kakak Production Coordinator yang tak pernah menang tangan dengan lambakan kertas A4 yang sentiasa penuh di tangan. Juga rasa bersalah kepada tiga jurutera yang sama-sama pusing line atau mesin tiap-tiap hari sambil mengisi borang process control checklist yang tak habis-habis tu.

" Mesti diorang susah. Kerja kakak ni pun nanti jadi double. Dah la belum ada lagi engineer baru nak join company ni. I might get what I want, tapi diorang?"

"That is life. Once you get your thing, you have to move on. Hal kat sini, diorang dengan kami berdua boleh uruskan. Memang la tempat ni tak stabil lagi, but they'll learn to stand on their own feet"

Saya terdiam.

"If you got that job, and they offer better things to you, then just go on. Just leave everything else to us.You have to live for yourself, and not to please others."

"Plus, you're still young. You should grab any opportunities that land on your feet."

Lepas apa yang jadi masa zaman sekolah, zaman matrikulasi dan zaman universiti dan zaman kerja, I think everything looks so crystal clear. Baru saya faham kenapa ada masa-masa tertentu kita terjatuh, terbabas, tergolek dan yang sewaktu dengannya. Sebab Dia nak latihsaya jadi kuat. Jauh lebih kuat daripada mana-mana kenalan yang pernah saya jumpa. Thank you Allah for leading me to the right path. And thank you for make me a stronger and better person.


So, I've made up my mind.

"I do."

~Natural Cure~

1 comments:

tahniah~kat sarawak t amik gambar banyak2 & upload kat blog, ye^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...